środa, 2 maja 2018

Nowenna do św. Teresy od Dzieciątka Jezus i Najświętszego Oblicza


Treści rozważań w oparciu o
„Akt ofiarowania się Miłości Miłosiernej” napisany przez św. Teresę od Dzieciątka Jezus i Najświętszego Oblicza w 1895 r.
Wstęp

Pragnę wypełniać doskonale Twoją wolę i osiągnąć ten stopień chwały, który przygotowałeś mi w swoim królestwie, jednym słowem, pragnę być świętą; czuję jednak moją słabość i proszę Cię, o mój Boże! Ty sam bądź moją Świętością.

Te słowa z Aktu ofiarowania się Miłości Miłosiernej stanowią streszczenie drogi do świętości świętej Teresy z Lisieux. Drogi, której tak długo szukała i którą znalazła nie gdzie indziej, jak w Piśmie Świętym, w Słowie, które kieruje do każdego z nas Miłosierny Bóg. Wymaga On jedynie od swoich dzieci bezgranicznego zaufania, powierzenia się Mu. To jedyne wymaganie z Jego strony, byśmy byli niczym dzieci i pozwolili się Bogu wziąć na ręce i ponieść tam, gdzie On zechce, ufni w Jego miłującą obecność i wsparcie. Prośmy w tej nowennie Świętą Teresę z Lisieux, byśmy nie bali się wejść na tę drogę, a wszedłszy, już nigdy z niej z niej próbowali zejść.

I DZIEŃ NOWENNY
Miłość Boża

Skoro mnie aż tak umiłowałeś, że dałeś mi swego jedynego Syna, by stał się moim Zbawicielem i Oblubieńcem, to nieskończone skarby Jego zasług i do mnie należą, ofiaruję je Tobie z radością, błagając, abyś patrzył na mnie już tylko przez Oblicze Jezusa i przez Jego Serce gorejące Miłością.

Pociągnąłem ich ludzkimi więzami,
a były to więzy miłości. Oz 11,4

Święta Teresa od Dzieciątka Jezus nigdy nie wątpiła w Bożą Miłość do niej. Wiedziała bowiem, że tylko ten, kto pozna tę Miłość, pozwoli Jej się zachwycić jest zdolny do największych poświęceń i tak naprawdę tylko ta odkupieńcza, zbawcza miłość Boga jest źródłem wszelkiego powołania.

Święta Tereso od Dzieciątka Jezus uproś na łaskę, byśmy nigdy nie zwątpili w miłość Bożą.

Ojcze nasz…

Zdrowaś Maryjo…

Chwała Ojcu…

Święta Tereso od Dzieciątka Jezus i Najświętszego Oblicza – módl się za nami!


II DZIEŃ NOWENNY
Żyć tajemnicą nieustannego ofiarowania

Ofiaruję Ci także wszystkie zasługi Świętych (którzy są w niebie i na ziemi), ich akty Miłości, jak również Świętych Aniołów; wreszcie ofiaruję Ci, o Trójco Błogosławiona, Miłość oraz zasługi Najświętszej Panny, mojej drogiej Matki, przez której ręce składam moją ofiarę, prosząc, by ją Tobie przedłożyła.

Kto składa Mi ofiarę dziękczynną, ten Mi cześć oddaje,
a postępującym bez skazy ukażę Boże zbawienie». Ps 50, 23

Patrząc tylko po ludzku na życie św. Teresy z Lisieux, można powiedzieć, że nie miała za wiele powodów do dziękczynienia Bogu, jednak niezachwiana wiara w Bożą miłość, pozwalała jej żywić przekonanie, że Dobry Bóg może dawać tylko dobre dary swoim dzieciom, więc bez zastrzeżeń, wewnętrznego buntu przyjmowała wszystko to, co Opatrzność Boża raczyła jej zesłać, więcej była za to wdzięczna, mimo że nie wszystkiego do końca rozumiała.

Święta Tereso od Dzieciątka Jezus uproś na łaskę byśmy żyli w postawie nieustannego ofiarowania z wdzięcznością wszystkiego Bogu i potrafili Go wielbić za wszystko, przez wszystko, co nas spotyka.

Ojcze nasz…

Zdrowaś Maryjo…

Chwała Ojcu…

Święta Tereso od Dzieciątka Jezus i Najświętszego Oblicza – módl się za nami!


III DZIEŃ NOWENNY
Pielęgnować w sercu wielkie pragnienia

Oblubieniec, powiedział nam za dni swego śmiertelnego życia: „O cokolwiek byście prosili Ojca, da wam w imię moje”. Jestem więc pewna, że spełnisz moje pragnienia, o mój Boże! (im więcej zamierzasz dać, tym więcej każesz pragnąć). Czuję w mym sercu niezmierzone pragnienia, toteż proszę z ufnością, byś pospieszył zabrać na własność moją duszę.

«Jednego ci brakuje. Idź, sprzedaj wszystko, co masz, i rozdaj ubogim, a będziesz miał skarb w niebie.
Mk 10,21

Bóg nie jest na miarę człowieka, ale nieskończenie ją przerasta, jak mówi Pismo, jest większy żywić w sercu i od ludzkiego serca. Wiedziała o tym św. Teresa z Lisieux i to pozwoliło jej żywić, pielęgnować i nieustannie podsycać w sercu pragnienie świętości. Nie zrażała się tym, że jest tylko małą ptaszyną, która umie jedynie kwilić, tylko mówiła usilnie i wytrwale Bogu, że pragnie latać wysoko jak orzeł.

Święta Tereso od Dzieciątka Jezus uproś na łaskę pragnienia świętości.

Ojcze nasz…

Zdrowaś Maryjo…

Chwała Ojcu…

Święta Tereso od Dzieciątka Jezus i Najświętszego Oblicza – módl się za nami!


IV DZIEŃ NOWENNY
Realizować tylko wolę Bożą

Chciałabym Cię pocieszyć za niewdzięczność występnych i błagam, odbierz mi wolność czynienia czegokolwiek wbrew Twemu upodobaniu. Jeżeli przez słabość kiedyś upadnę, niechże Twoje Boskie Wejrzenie natychmiast oczyści moją duszę, wyniszczając jej wszelkie niedoskonałości, jak ogień, który wszystko przemienia w siebie…

«Czyż milsze są dla Pana całopalenia i ofiary krwawe
od posłuszeństwa głosowi Pana?
Właśnie, lepsze jest posłuszeństwo od ofiary. 1 Sm 15,22

Choć święta Teresa z Lisieux wiele cierpiała, wiele składała Bogu ofiar, to jednak wiedziała, że tylko usilne szukanie i pełnienie woli Bożej pozwala wzrastać i prawdziwie uświęca człowieka. Podobnie drzewo, rosnące wśród innych, które zdają się je ograniczać, rośnie prosto i pnie się cały czas w górę ku słońcu. Natomiast to, które rośnie samotnie, na otwartej przestrzeni, wykrzywia się i rozrasta na wszystkie strony, stając się karykaturą.

Święta Tereso od Dzieciątka Jezus uproś na łaskę pragnienia realizacji jedynie woli Bożej w naszym życiu.

Ojcze nasz…

Zdrowaś Maryjo…

Chwała Ojcu…

Święta Tereso od Dzieciątka Jezus i Najświętszego Oblicza – módl się za nami!

V DZIEŃ NOWENNY
Zaakceptować, przyjąć i pokochać własne cierpienie

Dziękuję Ci, o mój Boże! za wszystkie łaski, jakimi mnie obdarzyłeś, a szczególnie za to, że mnie przeprowadziłeś przez próbę cierpienia. W dniu ostatecznym z radością będę patrzyła na Ciebie trzymającego berło Krzyża; skoro raczyłeś podzielić się ze mną tym drogocennym Krzyżem, ufam, że w Niebie będę podobna do Ciebie i na moim uwielbionym ciele ujrzę jaśniejące chwałą święte stygmaty Twej Męki…

Niechaj to męczeństwo przygotuje mnie do stawienia się przed Tobą, a potem przyprawi mnie o śmierć, aby dusza moja mogła bezzwłocznie ulecieć w wieczyste objęcia Twej Miłosiernej Miłości…

Wyście wytrwali przy Mnie w moich przeciwnościach.
Dlatego i Ja przekazuję wam królestwo, jak Mnie przekazał je mój Ojciec.
Łk 22,28

Święta Teresa z Lisieux nie bez powodu jest przedstawiana jest z krzyżem, który przyciska do piersi i płatkami róż. Wiedziała bowiem, że tylko to cierpienie, które łączymy z Krzyżem Zbawiciela i dzięki temu przybliża nas i upodabnia do Niego ma p[prawdziwy zbawczy sens tylko to jarzmo może być prawdziwie lekkie i słodkie, bo ma zapach wieczności.

Święta Tereso od Dzieciątka Jezus uproś na łaskę, byśmy każde cierpienie, które nas spotyka potrafili łączyć z krzyżem Jezusa Chrystusa.

Ojcze nasz…

Zdrowaś Maryjo…

Chwała Ojcu…

Święta Tereso od Dzieciątka Jezus i Najświętszego Oblicza – módl się za nami!

VI DZIEŃ NOWENNY
Bezgranicznie ufać w miłosierdzie i łaskę Boga

Mam nadzieję, że po tym ziemskim wygnaniu pójdę radować się z Tobą w Ojczyźnie; nie chcę jednak zbierać zasług na Niebo, chcę pracować jedynie z Miłości ku Tobie, tylko w tym celu, by sprawić Ci radość, pocieszać Twoje Najświętsze Serce i ratować dusze, które będą Cię kochać przez całą wieczność.

Pod wieczór życia stanę przed Tobą z pustymi rękoma, bo nie proszę Cię, Panie, byś liczył moje uczynki.

Ale to wszystko, co było dla mnie zyskiem, ze względu na Chrystusa uznałem za stratę.
I owszem, nawet wszystko uznaję za stratę ze względu na najwyższą wartość poznania Chrystusa Jezusa, Pana mojego. Flp 3,7-8

Trzeba mieć wielką odwagę stanąć przed Bogiem z niczym, z pustymi rękami. Tak może postąpić tylko ten, kto wie, że bez łaski bożej nie jest zdolny uczynić nic dobrego, więcej jest wstanie popełnić każdy grzech. Wiedziała o tym św. Teresa z Lisieux i dlatego nie popadła w pychę i samouwielbienie, gdy spowiednik utwierdził ją w przekonaniu, że nigdy nie popełniła grzechu ciężkiego.

Święta Tereso od Dzieciątka Jezus uproś nam łaskę przeświadczenia o tym, że tylko moc Bożej miłości może zbawić człowieka, a nie ogrom nawet najwspanialszych uczynków.

Ojcze nasz…

Zdrowaś Maryjo…

Chwała Ojcu…

Święta Tereso od Dzieciątka Jezus i Najświętszego Oblicza – módl się za nami!


VII DZIEŃ NOWENNY
Żyć chwilą obecną

W Twoich oczach czas jest niczym, jeden dzień jest jak tysiąc lat, toteż w jednej chwili możesz przygotować mnie do stawienia się przed Tobą…

Któryż z tych trzech okazał się, według twego zdania, bliźnim tego, który wpadł w ręce zbójców?»
On odpowiedział: «Ten, który mu okazał miłosierdzie». Jezus mu rzekł: «Idź, i ty czyń podobnie!»
Łk 10,36-37

Święta Teresa od Dzieciątka Jezus wiedziała, że każda chwila ziemskiego życia jest zbyt cenna, by można ją było marnować, goniąc za tym, co oddala od Boga, zatracając się w dobrach ziemskich, marnując czas na złość, uprzedzenia, nienawiść, dając się porwać emocjom i nieuporządkowanym uczuciom. Była przekonana o tym, że w każdą chwilę jest wpisana łaska Boża, która pomoże dowieść naszej miłości do Boga i bliźniego.

Święta Tereso od Dzieciątka Jezus uproś na łaskę byśmy nie marnowali żadnej okazji do dobrego.

Ojcze nasz…

Zdrowaś Maryjo…

Chwała Ojcu…

Święta Tereso od Dzieciątka Jezus i Najświętszego Oblicza – módl się za nami!


VIII DZIEŃ NOWENNY
Żyć duchem służby

O mój Boże! Trójco Błogosławiona, pragnę Cię Kochać i starać się, by Cię kochano, pracować na chwałę świętego Kościoła, ratując dusze, które przebywają na ziemi, i wybawiając te, które cierpią w czyśćcu.

Jeśliby ktoś posiadał majętność tego świata
i widział, że brat jego cierpi niedostatek,
a zamknął przed nim swe serce,
jak może trwać w nim miłość Boga? 1 J 3,17

Święta Teresa była przekonana o tym, że choć stanie przed Bogiem z pustymi rękami, to jednak wiedziała również, że nie może do nieba przyjść sama. Musi ze sobą przyprowadzić jak największą liczbę dusz, by w niebie, jak się wyraziła, nie było pustych miejsc, ale wszystkie były zapełnione. Dlatego usilnie modliła się o nawrócenie zabójcy Pranziniego. Odczuła niepisaną radość, gdy dowiedziała się, że tuż przed śmiercią pojednała się z Bogiem. Mała Święta miała wielu takich duchowych synów.

Święta Tereso od Dzieciątka Jezus uproś nam łaskę by los wiecznego zbawienia nas i innych nie był nam obojętny.

Ojcze nasz…

Zdrowaś Maryjo…

Chwała Ojcu…

Święta Tereso od Dzieciątka Jezus i Najświętszego Oblicza – módl się za nami!


IX DZIEŃ NOWENNY
Bóg jedyną nagrodą

Wszelka sprawiedliwość nasza jest skażona w Twych oczach. Pragnę więc przyodziać się Twoją własną Sprawiedliwością i jako dar Twojej Miłości otrzymać wieczne posiadania Ciebie samego. Nie chcę więc innego Tronu ani innej Korony, jedynie tylko Ciebie samego, o mój Umiłowany!…

Wszedł król, żeby się przypatrzyć biesiadnikom, i zauważył tam człowieka, nie ubranego w strój weselny.
Rzekł do niego: “Przyjacielu, jakże tu wszedłeś nie mając stroju weselnego?” Lecz on oniemiał.
Mt 22,11-12

Lecz ojciec rzekł do swoich sług:
“Przynieście szybko najlepszą szatę i ubierzcie go; dajcie mu też pierścień na rękę i sandały na nogi!
Łk 15,22

Trzeba mieć bardzo dojrzałą wiarę, trzeba choć po części wiedzieć kim i jaki jest Bóg, żeby nie pragnąć darów, nawet tych nadzwyczajnych, łask, ani żadnych innych gratyfikacji za wierną służbę Bogu, wierne przy nim trwanie, jak tylko Jego samego, bo nawet najwspanialsze dary można roztrwonić, albo się tak do nich przywiązać, że zapomnij się o ich Dawcy, a to właśnie On jest najwspanialszym darem i ozdobą naszego życia

Święta Tereso od Dzieciątka Jezus uproś na łaskę pragnienia i szukania we wszystkim tylko Boga samego.

Ojcze nasz…

Zdrowaś Maryjo…

Chwała Ojcu…

Święta Tereso od Dzieciątka Jezus i Najświętszego Oblicza – módl się za nami!

źródło: https://www.karmel.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz